Spirulina jako jeden z rodzajów mikroalg

Ostatnimi czasy zainteresowanie zdrowym trybem życia, aktywnością fizyczną i zdrowym odżywianiem zauważalnie wzrosło. Coraz częściej słyszymy, że powinniśmy o siebie dbać, dobrze się odżywiać, uprawiać różne sporty. I faktycznie – dietetycy, siłownie, studia fitness wyrosły jak grzyby po deszczu, a ludzie zwlekli się z kanap ustawionych przed telewizorami. Coraz częściej obserwuje się odstawienie cukru, produktów wysoko przetworzonych, ludzie skłaniają się ku lepszym produktom, ekologicznej żywności.

Wraz ze wzrostem zainteresowania zdrową żywnością usłyszeliśmy o produktach, o których nierzadko nie mieliśmy wcześniej pojęcia, a które mają zbawienny wpływ na nasze zdrowie. Stosunkowo niedawno zwrócono naszą uwagę na “super jedzenie” – mikroalgi.

Czym są mikroalgi? Okazuje się, że są to jedne z najprostszych i najwcześniejszych form życia na Ziemi. Inaczej mówiąc, są to glony, które rosną tylko w krystalicznie czystych wodach. Powinny być stosowane w codziennej diecie, gdyż zawierają w swoim składzie NNKT (Niezbędne Nienasycone Kwasy Tłuszczowe), są bogate w różne związki chemiczne oraz chlorofil. Mikroalgi są uznane za bogate źródło wysokiej jakości białka, które jest nawet bardziej przyswajalne niż jakiekolwiek białko odzwierzęce. Oprócz tego posiadają w swoim składzie wszystkie niezbędne do prawidłowego funkcjonowania organizmu człowieka pierwiastki. Znajdziemy w ich składzie wszystkie witaminy z grupy B (nawet rzadko spotykaną w roślinach witaminę B12), a także witaminy E i C.

smoothie ze spirulinySmoothie ze spiruliny to naprawdę idealny pomysł na spożywanie spiruliny w proszku!

Jedną z mikroalg jest spirulina. Wzmacnia ona system immunologiczny, co sprawia, że nasz organizm lepiej radzi sobie z infekcjami. Mówi się, że w podnoszeniu odporności organizmu radzi sobie znacznie lepiej od aloesu i echinacei. Bardzo silnie działa przeciwwirusowo. Oprócz wpływu na odporność organizmu posiada również zbawienny wpływ na poziom cholesterolu we krwi. Poprawia stan skóry, włosów i paznokci, posiada także dobry wpływ na wzrok.

Porównując spirulinę z warzywami, te drugie w jej świetle wypadają bardzo słabo – 1 g tej sinicy zawiera w przybliżeniu tyle wartości odżywczych co 1 kg warzyw. Mięso wołowe i ryba pod względem zawartości białka również wypadają blado – spirulina jest blisko trzy razy bogatsza w białko. Może być także pomocna w walce z nadwagą, ponieważ zawarta w jej składzie fenyloalanina odpowiada za kontrolę apetytu.

Decydując się na mikroalgi jako suplement diety, należy zwrócić uwagę jej jakość – najlepsza, posiadająca certyfikat, pochodzi z upraw ekologicznych, jak ta – spirulina-sklep.com.pl – spirulina, dostępna w proszku i w tabletkach.

VN:F [1.9.22_1171]
Oceny: 0.0/10 (0 głosów)
VN:F [1.9.22_1171]
Ocena: 0 (z 0 głosów)