Suplementacja diety dla wegetarian

Jeśli jesteś na diecie wegetariańskiej lub wegańskiej z pewnością wiesz, że powinieneś dbać o odpowiednią suplementację mikroelementów. Diety warzywne i nabiałowe są bardzo zdrowe, wymagają jednak doświadczenia w komponowaniu posiłków, aby dostarczać organizmowi wszystko, czego on potrzebuje.

Suplementy diety są przyjaciółmi wegetarian, ale muszą być stosowane świadomie. Warto wybierać te suplementy, których pochodzenie jest naturalne, jak na przykład mikroalgi. Chlorella wskazana jest dla wegetarian i wegan ze względu na fakt, że zawiera duże ilości witaminy B12, a ta w czystej postaci występuje w mięsie i podrobach zwierzęcych. Świadoma rezygnacja z tych produktów powinna prowadzić do suplementacji witaminy, która odgrywa znaczącą rolę w prawidłowym funkcjonowaniu układu nerwowego i kostnego.

Algi są bardzo popularnym składnikiem diety Japończyków, którzy mają najdłuższą średnią życia na całym świecie. Właśnie ze względu na fakt, iż w ich diecie nie występuje zbyt wiele mięsa, za wyjątkiem zdrowego i pełnego w kwasy Omega-3 mięsa ryb oraz ponieważ jest ona bogata w wodorosty i algi. Te ostatnie zawierają wiele mikroelementów i witamin, a przy tym nie mają prawie w ogóle kalorii oraz tłuszczów.

chlorella

Sięgając po mikroalgi możemy wybierać spośród chlorelli, spiruliny oraz kilku innych dostępnych w dobrych sklepach z ekologiczną żywnością. Chlorella bardzo dobrze opisana jest na http://chlorella-sklep.com.pl/. Algi występują albo w postaci sproszkowanej – w takiej formie można je dosypywać na przykład do jogurtów lub bezpośrednio do posiłków, albo w formie tabletek. Jedynym mankamentem ich zażywania jest fakt, że trzeba zażyć około 10 tabletek dziennie, które – choć małe i pozbawione smaku – wymagają pamiętania o nich i spożywania ich w trakcie posiłku.

Będąc na diecie wegetariańskiej warto także zastanowić się nad suplementacją witaminy D oraz spożywaniem soku z aloesu, który znacząco zwiększa odporność organizmu oraz pomaga w detoksykacji. Jest on wskazany ze względu na wielkie bogactwo witamin, mikroelementów i innych niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania organizmu czynników, takich jak krzem, potas czy żelazo. Brak tego ostatniego powoduje powstawanie anemii, z której niestety wychodzenie jest bardzo trudne. Żelazo dostarczane jest głównie w produktach pochodzenia odzwierzęcego, głównie w mięsie, dlatego na anemię często zapadają osoby nie spożywające mięsa.

Zbilansowana i racjonalna dieta to klucz do zdrowia i dobrego samopoczucia.

VN:F [1.9.22_1171]
Oceny: 0.0/10 (0 głosów)
VN:F [1.9.22_1171]
Ocena: 0 (z 0 głosów)